Zeg maar dag tegen de winter blues! Blijf vrolijk tijdens deze koude tijd van het jaar

Als het weer kouder wordt, schijnt de zon minder, en de zomervakantie is nog ver weg, het kan moeilijk zijn om gemotiveerd te raken om een e-bike-rit te maken. Met deze tips kunt u zich gemotiveerd voelen en ook in de winter vrolijk blijven rijden!

1. Stel een doel op lange termijn in

Stel jezelf een lange termijn doel dat je gemotiveerd zal houden om actief te zijn in de winter. Bijvoorbeeld, wat dacht je van deelname aan een race in de zomer? Of wilt u steile bergpassen beheersen tijdens uw volgende fietsvakantie? Misschien wil je gewoon je conditie in het nieuwe jaar verbeteren? U hoeft dus alleen maar op uw FLYER e-bike te stappen en weg te rijden. Bedenk hoe gemakkelijk de komende uitdaging zal zijn als je nu regelmatig traint.

2. Ontsnappen aan de winter?

Veel fietsers doen wat trekvogels doen en gaan in de winter naar warmere streken. Ontsnap aan de koude winter en geniet van fantastische fietsvakanties op de mooiste eilanden in de Middellandse Zee en de Atlantische Oceaan, zoals La Palma, Gran Canaria, Tenerife, Lanzarote en Madeira. Zelfs landen dichter bij huis, zoals Italië, Spanje en Portugal, bieden geweldige fietsomstandigheden in de winter. Huur een FLYER e-bike en niets zal uw rijplezier in de weg staan.

3. Ga naar het werk op twee wielen in plaats van vier

Zelfs als het koud is, zal het naar werk gaan met een e-bike je gelukkiger maken en je toestaan je dag tevreden te beginnen. Pendelen met de e-bike is vrij eenvoudig.

4. Een beetje snacken is toegestaan

We weten allemaal dat chocolade ons een goed gevoel geeft. Er zijn echter ook gezondere mood-boosters: druiven, bananen, ananas en zelfs vis stimuleren de afgifte van de feel-good chemische serotonine. Toegegeven aan te veel chocolade? Na een draai aan je FLYER e-bike voel je je weer beter.

5. Blijf altijd actief

Zijn de wegen ijzig en maakt het e-biken moeilijk? Zoek naar een alternatief type oefening, zoals joggen of skiën. Een wandeling door de frisse lucht is genoeg om vermoeidheid en een slecht humeur te verdrijven. 30 minuten licht trainen per dag is voldoende om je goed te voelen tijdens de donkere tijd van het jaar.