HET IDEALE ONTBIJT VOOR ALS U GAAT FIETSEN

Als u op uw FLYER e-bike de winter doorrijdt, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat u fit en gezond bent.
Omdat uw lichaam tijdens winterse tochten een hogere energie- en caloriebehoeften heeft, wordt het juiste ontbijt echter belangrijker dan ooit. Als je een wat langere tour van 60 tot 80 kilometer hebt gepland, of misschien nog wel meer, is het de moeite waard om een uitgebalanceerd ontbijt te eten om je de te geven die je nodig hebt.
We raden muesli of pap aan om ervoor te dat u hoogwaardige energie krijgt voordat u op de fietst stapt

Koolhydraten voor verhoogde energie.

Muesli zit vol met belangrijke voedingsstoffen, zoals vezels en koolhydraten, die de glycogeenvoorraden in je lever vullen en ervoor zorgen dat je voldoende kracht en uithoudingsvermogen hebt voor lange tochten. Glycogeen wordt aangetroffen in fruit, suikervrije muesli en andere volkorenproducten. Bananen en druiven leveren de meeste energie in vergelijking met andere soorten fruit. Kies hoogwaardige koolhydraten met een lage glycemische index, zoals volkoren havermoutpap.
Of het nu op epische paden, op bochtige wegen, op een tour door bossen of rond een meer is, het eten van muesli in de ochtend is een ideale manier om je voor te bereiden op je ritten.

Hoe maak je je FLYER e-biker-muesli.

De muesli is gebaseerd op 250 g fijngemalen volkoren havermoutpap
100 g grove speltvlokken voor een stevige en nootachtige smaak
50 g gemengde zaden bestaande uit pompoenpitten, zonnebloempitten en pijnboompitten
50 g walnoten of 20 g chiazaad: leveren Omega-3-vetzuren voor uw hersenen en hart
50 g amandelschilfers verlichten het mengsel en voegen knapperigheid toe aan de muesli
50 g lijnzaad biedt vezels, houdt u langer vol en zorgt voor een gezonde spijsvertering
100 g gedroogde vruchten naar keuze. Onze aanbeveling: veenbessen, bosbessen en zure kersen. Ze zijn sappig, zoet en rijk aan gezondheidsbevorderende antioxidanten.
Of: 100 g vers fruit zoals bananen, druiven of appels
Afhankelijk van welke ingrediënten je lekker vindt, heb je nu 650 g zelfgemaakte FLYER e-bike-muesli, wat ongeveer voor tien porties is. Voeg gewoon verse melk, yoghurt of kwark toe naar smaak en u bent klaar om op reis te gaan.