FLYER SCOORT 9,1 E-BIKE TEST CONSUMENTENBOND

”E-bikes kampen vaak al binnen een jaar na aanschaf met een mankement. Dat blijkt uit een enquête onder het Consumentenbondpanel van ruim 3.500 personen. Maar liefst 38% heeft binnen een jaar een defect en nog eens 19% in het jaar erop.

We vroegen de panelleden of ze tevreden over hun e-bike zijn en welke problemen ze ervaren. Degenen met een e-bike van FLYER zijn het meest tevreden over de prestaties (77% zelfs ‘zeer’), op enige afstand gevolgd door Kalkhoff (58%). De prijs-kwaliteitsverhouding is het gunstigst bij Stella en Kalkhoff: 19% respectievelijk 18% noemt die als groot pluspunt. Een defecte of slechte accu is het meestvoorkomende mankement. Bij Stella-fietsen zijn er vaker andere problemen, bijvoorbeeld met de trapas, de spaken en het zadel. Het overgrote deel daarvan valt onder de garantie.”

Consumentengids scoretabel

Bron: Consumentenbond – Consumentengids 2/2018